فانیکس | سایت سرگرمی - تفریحی - آموزشی

طرز تهیه کیک موزی

طرز تهیه کیک موزی گردویی,طرز تهیه کیک موزی و گردویی,طرز تهیه کیک موزی ساده,طرز تهیه کیک موزی بدون فر,طرز تهیه کیک موزی شکلاتی,طرز تهیه کیک موزی در ماکروفر,طرز تهیه کیک موزی و گردو,طرز پخت کیک موزی,طرز تهیه کیک موزی,دستور پخت کیک موزی,طرز پخت كيك موزي,روش پخت کیک موزی,طرز تهیه ی کیک موزی,طرز تهيه کيک موزي,طرز تهيه كيك موزي,طرز تهيه ي كيك موزي,طرز تهیه انواع کیک موزی,طرز تهیه کیک تولد موزی,

مواد لازم برای کیک موزی: آرد ۲ پیمانه جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری نمک ۱٫۴ قاشق چای‌خوری کره ۱٫۲ پیمانه شکر قهوه‌ای ۳٫۴ پیمانه تخم‌مرغ بزرگ ۲ عدد، زده‌شده موز رسیده‌ی له شده ۲ و ۱٫۳ پیمانه روش تهیه کیک موزی: فر را تا دمای ۱۷۷ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کنید. کف یک ماهیتابه با ابعاد حدود ۲۳ در ۱۲ سانتی‌متر را چرب کنید. در یک کاسه‌ی بزرگ آرد، جوش‌شیرین و نمک را مخلوط کنید. در کاسه‌ی دیگری شکر قهوه‌ای و کره را ریخته و هم بزنید. تخم‌مرغ و…

طرز تهیه کیک موزی

طرز تهیه کیک موزی 130

طرز تهیه کیک موزی

مواد لازم برای کیک موزی:

آرد ۲ پیمانه
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱٫۴ قاشق چای‌خوری
کره ۱٫۲ پیمانه
شکر قهوه‌ای ۳٫۴ پیمانه
تخم‌مرغ بزرگ ۲ عدد، زده‌شده
موز رسیده‌ی له شده ۲ و ۱٫۳ پیمانه

روش تهیه کیک موزی:

فر را تا دمای ۱۷۷ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کنید. کف یک ماهیتابه با ابعاد حدود ۲۳ در ۱۲ سانتی‌متر را چرب کنید.

در یک کاسه‌ی بزرگ آرد، جوش‌شیرین و نمک را مخلوط کنید. در کاسه‌ی دیگری شکر قهوه‌ای و کره را ریخته و هم بزنید.

تخم‌مرغ و موزهای له‌شده را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. ترکیب موز را درون ترکیب آرد بریزید. آن‌ها را هم بزنید تا ترکیب کمی مرطوب شود.

خمیر را در ماهیتابه‌ای که آماده کرده‌اید بریزید.

آن را در فر که گرم کرده بودید به مدت ۶۰ تا ۶۵ دقیقه بپزید. زمانی که یک خلال‌دندان در مرکز کیک فرو کردید و تمیز بیرون آمد یعنی کیک شما آماده است.

 

اجازه دهید برای ده دقیقه کیک در ماهیتابه بماند تا خنک شود. سپس آن را روی یک قفسه‌ی سیمی فر برگردانید.

 

خواص موز:

موز بدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد.

موز به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون می‌گردد و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار موثر است

موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می کند.

موز دارای اثر آنتی اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، خوردن موز باعث آرامش فعالیت معده می‌گردد

موز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد. یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان ۱۱ درصد تأمین می کند

 موز می‌تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند. ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.

میوه نارس و گل های پخته موز برای درمان بیماری قند مفید است. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی استفاده می شود و ساقه و ریشه آن برای رفع اختلالات خونی مفید است.

غنی بودنش از پتاسیم در واقع یک شانس بزرگ برای ورزشکاران است. و فیبر فراوانش برای رودۀ کم کار بسیار مفید و کاراست.

 موز خشک شده مطمئناً سرشار از کربوهیدرات هاست. کربوهیدارت ها در موز خشک شده به دو شکل کربوهیدرات ساده (خصوصاً فروکتُز) و کربوهیدرات پیچیده (آمیدون) موجودند.