فانیکس | سایت سرگرمی - تفریحی - آموزشی

دکلره چیست؟

دکلره چیست؟,دکلره کردن یعنی چه؟,از انواع لایت‌ها چه می‌دانید؟,کدام پودر دکلره مناسب است؟,شرایط دکلره کردن موهای طبیعی,دكلره كردن مو,دكلره كردن موي بدن,دكلره كردن موي سر,دكلره كردن موهاي بدن,دكلره كردن موي رنگ شده,دكلره كردن موهاي زائد,دكلره كردن مو در بارداري,دكلره كردن موي صورت,دكلره كردن موها,دكلره كردن موهاي صورت,دكلره كردن موي مشكي رنگ شده,دكلره كردن موهاي زائد بدن,دکلره موی بدن,پودر دکلره بدن,روش دکلره بدن,

دکلره کردن یعنی چه؟ اولین مرحله دکلره کردن یا دکلراسیون است که به زبان ساده یعنی برداشتن رنگ مو؛ که مخلوطی است از پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ درصد که باید با هم مخلوط شوند (اگر موهای ظریفی دارید بهتر ا

دکلره چیست؟

دکلره چیست؟ 271

دکلره چیست؟

دکلره کردن یعنی چه؟

اولین مرحله دکلره کردن یا دکلراسیون است که به زبان ساده یعنی برداشتن رنگ مو؛ که مخلوطی است از پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ درصد که باید با هم مخلوط شوند (اگر موهای ظریفی دارید بهتر است از اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید) تا غلظت آن به اندازه ماست شود. پس از آماده کردن رنگ از پشت سر و بخش پایینی سر شروع به رنگ زدن کرده و همینطور به بالای سر می‌رویم تا کل موها را به رنگ آغشته کنیم. زمان انتظار برای رنگ گرفتن بستگی به جنس و مقاومت مو دارد (معمولا ۳۰-۲۰ دقیقه) که نتیجه آن پراکنده شدن و خارج کردن رنگدانه‌‌های طبیعی مو از ساختمان مو است که به مرور به روشن شدن رنگ مو منجر می‌شود. اگر بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از ۴ درجه روشن‌تر کنیم ابتدا باید موها را دکلره کنیم و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده کنیم.توصیه می‌کنیم قبل از دکلوراسیون برای جلوگیری از آسیب رسیدن یا تیره شدن پوست صورت، پوست اطراف صورت در نزدیکی رویش موها را چرب کنید.

 

از انواع لایت‌ها چه می‌دانید؟

اگر تفاوت رنگ موی پایه و تکه‌های انتخابی تا حدود ۳ درجه باشد که توسط رنگ مو ایجاد می‌شود در گروه لایت‌هایی قرار می‌گیرد که موها را پرپشت‌تر هم نشان می‌دهد و اگر این تفاوت رنگ از ۵ درجه بیشتر باشد به آن مش می‌گویند که با استفاده از مواد دکلره ایجاد می‌شود. اگر هم لایه‌هایی از موی روشن حدود ۳ درجه به رنگ تیره درآورده شود آن را مش لولایت می‌نامند. این کار می‌تواند با فویل یا کلاه مش انجام شود.

 

کدام پودر دکلره مناسب است؟

پودرهای دکلره تنوع زیادی دارند و مارک‌های مختلفی از آنها در بازار موجود است. به طور کلی پودرهای دکلره از هر مارک و برندی که باشند به دو نوع تقسیم می‌شوند:

۱-پودر دکلره سفید که ضعیف‌تر عمل کرده و معمولا برای موهای حساس، نازک و رنگ شده استفاده می‌شود.

۲-پودر دکلره آبی که قوی‌تر از پودر دکلره‌ سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

معمولا اگر مو مشکی طبیعی ( در کل رنگ تیره ) بود از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو، روشن بود از دکلره ضعیف استفاده می‌کنیم. یادتان باشد هنگام دکلره به طور مداوم باید مو را کنترل کنید و مقاومت مو را بسنجید؛ اگر تکه‌ای از مو را جدا کردید و کشیدید و کش آمد بلافاصله باید مو را بشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی و پوسیدگی مو می‌شود.

 

شرایط دکلره کردن موهای طبیعی

۱-اگر مو طبیعی باشد پس از دکلره از رنگ تیره به رنگ زرد خیلی روشن و تا پلاتینه تغییر می‌کند.البته یادتان باشد دکلره کردن موهای تیره نسبت به موهای روشن دشوارتر است.

۲- اگر قسمتی از موها رنگ شده باشد یا دریچه‌های مو خیلی ریز باشد ممکن است پس از دکلره رنگ مو به قرمزی یا نارنجی بزند.

۳- چنانچه مو قبلا به وسیله رنگ‌های گیاهی، حنا و رنگ‌های تیره شیمیایی رنگ شده باشد، هنگام دکلره رنگدانه‌های رنگی به سختی از ساختمان مو خارج می‌شوند و رنگدانه‌های زرد و آبی در موقع خروج با هم ترکیب شده و ایجاد رنگ سبز پر طاووسی می‌کنند. توصیه می‌کنیم خانم‌هایی که موهایی از این دسته دارند حتما با آرایشگر خود مشورت کنند.

۴- موهای دکلره شده را زیر کلاه پلاستیکی قرار ندهید زیرا محلول دکلره اولا خشک شده و اثری را که باید روی موها داشته باشد نخواهد داشت. ثانیا موها زیر کلاه پلاستیکی ظرافت و حالت خود را از دست می‌دهد.