فانیکس | سایت سرگرمی - تفریحی - آموزشی

پریز خورشیدی

پریز خورشیدی,تکنولوژی,کلید نوری خودکار,خورشیدی,فانیکس,سایت تفریحی سرگرمی,funix,funix.rzb.ir,اخبار روز,نوآوری,

پریز خورشیدی چیست ؟ تا کنون ابزار و لوازم زیادی ساخته شده است تا از انرژی و گرمای خورشید استفاده ی بهینه بکنند امروز می خواهیم شما را با یک تکنولوژی جالب آشنا کنیم،  پریز خورشیدی در کشور کره ساخ

پریز خورشیدی

پریز خورشیدی 300

پریز خورشیدی چیست ؟

تا کنون ابزار و لوازم زیادی ساخته شده است تا از انرژی و گرمای خورشید استفاده ی بهینه بکنند امروز می خواهیم شما را با یک تکنولوژی جالب آشنا کنیم،  پریز خورشیدی در کشور کره ساخته شد .

"سوکت پنجره‌ای" در حقیقت پریز برقی مفهومی و دوستدار محیط زیست است. اندازه و طراحی جمع و جور، آن را به وسیله‌ای با قابلیت حمل آسان مبدل کرده و از طریق یک مکنده قابلیت اتصال به شیشه پنجره را دارد. در قسمتی که رو به شیشه پنجره قرار می گیرد، پنلی خورشیدی قرار دارد که با جذب انرژی خورشید آن را در یک باتری قابل شارژ 1000 میلی آمپری ذخیره می کند. تنها با اتصال ابزارک خود مانند تلفن همراه به این پریز خورشیدی شاهد شارژ آن خواهید بود.

پریزی که با استفاده از نور خورشید شارژ می‌شود و می‌تواند هر وسیله برقی را شارژ کند توسط طراحان کره‌ای ساخته شده است.

دو طراح کره‌ای "کیوهوسانگ" و "بوآ اوه" یک پریز برای شارژ وسایل برقی به نام  Window Socket "ویندوسوکت" طراحی و ساخته‌اند که با قرار دادن آن بر روی شیشه در معرض نور خورشید می‌توان وسایل برقی را شارژ کرد.

 

این پریز یک باتری با ظرفیت حداکثر ۱۰۰۰ میلی‌آمپر دارد که تا ۱۰ ساعت شارژ می‌ماند و بین ۵ تا ۸ ساعت در معرض نور خورشید ماندن، باتری آن شارژ می‌شود.

"ویندو سوکت" برای استفاده در محیط زیست، خانه، هواپیما و طبیعت یا هر مکانی که نور خورشید باشد می‌تواند وسیله برقی را شارژ کند؛ "ویندو سوکت"سبک

 و قابل حمل است، در کیف و جیب به راحتی جا می‌شود و کاربر می‌تواند همیشه همراه داشته باشد.

   سيستم‌هاي فتوولتائيك يكي از پر مصرف‌ترين كاربرد انرژي‌هاي نو مي‌باشند و تاكنون سيستم‌هاي گوناگوني با ظرفيت‌هاي مختلف (5/0 وات تا چند مگاوات)

 

   در سراسر جهان نصب و راه اندازي شده‌است و با توجه به قابليت اطمينان و عملكرد اين سيستم‌ها هر روزه بر تعداد متقاضيان آنها افزوده مي‌شود.

صفحات خورشیدی به منظور فراهم کردن انرژی الکتریکی مورد نیاز از تابش خورشیدی دربخش روشنایی و... به کار می‌رود. این صفحات با نام فتوولتائیک (Photovoltaic) شناخته می شوند. این صفحات از کنار هم قرار دادن یک یا بیشتر تک‌سازه یاماژول خورشیدی بنابر طراحی شرکت سازنده ساخته می‌شوند. ماژول ها خود از تعدادی سلول بر پایه ترکیبات نیمه هادی ساخته شده‌اند که وظیفه آن ها به عنوان اصلی ترین واحد تبدیل کننده انرژی نورانی خورشید به انرژی الکتریکی می‌باشد.

 

مهمترين مزاياي روشناي خورشيدي

عدم نياز به پرداخت هزينه کابل‌کشي و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کم،

 

عمر طولانی سیستم.

این پریز انرژی خورشید را به برق تبدیل می کند ولی برای آنکه از آن استفاده کنید تنها لازم است پریز را به شیشه بچسبانید تا با این کار نور خورشید به سلول های پشت آن خورده و برق را برای شما تولید کند.

این دستگاه بسیار ساده است چرا که با یک تیوپ خاص به شیشه می چسبد. تنها کاری که شما لازم است انجام دهید اتصال دوشاخه و استفاده از برقی است که به راحتی به دست می آید.

این پریز برق در صورت تولید انبود می تواند یکی از بهترین و سبزترین ایده هایی باشد که تا به حال ارائه شده است چرا که هیچ دستگاهی تا به امروز به این آسانی انرژی تبدیل شده خورشید را در اختیار شما قرار نمی دهد.

 

منبع