فانیکس | سایت سرگرمی - تفریحی - آموزشی

یک کندو از زنبورهای رباتیک + فیلم

فانیکس,سایت سرگرمی تفریحی,funix,funix.rzb.ir,یک کندو از زنبورهای رباتیک + فیلم,اخبار روز,نوآوری,کندو,زنبور,رباتیک,فیلم,کندو زنبور,زنبور رباتیک,

از مهمترین حشراتی که در زندگی انسان ها تاثیر فراوانی دارند زنبورهای عسل هستند. در سال های اخیر به دلایل زیادی تعداد زنبورها با کاهش بسیاری  روبرو  شده است، که این کاهش می تواند تهدیدی بر

یک کندو از زنبورهای رباتیک + فیلم

یک کندو از زنبورهای رباتیک + فیلم 275

فانیکس

فانیکس

از مهمترین حشراتی که در زندگی انسان ها تاثیر فراوانی دارند زنبورهای عسل هستند. در سال های اخیر به دلایل زیادی تعداد زنبورها با کاهش بسیاری  روبرو  شده است، که این کاهش می تواند تهدیدی برای انقراض نسل زنبورهای عسل و همینطور از بین رفتن بسیاری از گونه های گیاهی باشد. از این رو دانشمندی به نام رابرت وود و همکارانش در  دانشگاه هاروارد  از سال 2007 مشغول کار بر روی پروژه ای با نام زنبورهای رباتیک هستند.

فانیکس

هدف اصلی این پروژه پیدا کردن راه حلی است که بتوان در سال های آتی، نبود زنبورهای عسل را جبران کرد، از دیگر اهدافی که این محققان دنبال میکنند؛ استفاده از این ربات برای مقاصد دیگری همچون جستجو و نجات (به عنوان مثال پس از یک فاجعه طبیعی)، جستجو و اکتشاف در محل های آلوده، نظارت نظامی، نقشه برداری ونظارت بر ترافیک است.

فانیکس

سازه اصلی این زنبور رباتیک بصورت یکپارچه بوده و به اندازه یک سکه است و می تواند همانند زنبور واقعی با سرعت بالایی بال زده و حرکت کند؛ اما از چالشهای این طرح، میتوان  دستیابی به پرواز مستقل، را نام برد. دکتر وود به د نبال این است که با ایجاد یک مجموعه از سنسورهای مصنوعی شبیه چشم یک زنبور عسل؛ قابلیت تشخیص اشیاء، کنترل و نظارت بر پرواز و تصمیم گیری را به این میکرو ربات اضافه کنند،و آنها به آینده ربات های زنبورعسل امیدوار هستند تا با پیشرفت این پروژه بتوانند به راه حل های جدیدی دست پیدا کنند. 

فانیکس

محققان این پروژه قصد دارند تا در گام های بعدی خود  بتوانند به فناوری ساخت  ربات های کوچکتر دست پیدا کنند تا بدین وسیله به کمک علم پزشکی آمده و از آن برای در مان بیماریها در داخل بدن استفاده کنند. 

فانیکس

آخرین زنبور رباتیک ساخته شده که می تواند بال کوچک خود را 120 بار در ثانیه حرکت دهد و در یک مسیر مشخص پرواز کند.